II. Wszczęcie Postępowania Mediacyjnego
1. Postępowanie mediacyjne zostaje wszczęte:
a/ na wspólny pisemny wniosek stron sporu o przeprowadzenie postępowania mediacyjnego; albo
b/ gdy jedna ze stron sporu wniesie pisemny wniosek o przeprowadzenie postępowania mediacyjnego, a druga strona wyrazi zgodę na piśmie na udział w mediacji w terminie 14 dni od dnia doręczenia jej odpisu wniosku przez Dyrektora Kancelarii
c/ na podstawie postanowienia sądu kierującego strony do mediacji
2. Wspólny wniosek stron o przeprowadzenie postępowania mediacyjnego powinien zawierać:
a/ oznaczenie stron postępowania mediacyjnego wraz z podaniem ich adresów,
b/ określenie przedmiotu sporu wraz z podaniem jego wartości przy sprawach o prawa majątkowe
c/ określenie stanowisk stron wraz z ich uzasadnieniem
d/ podpisy stron
e/ wymienienie dokumentów uzasadniających wniosek o przeprowadzenie postępowania mediacyjnego.
3. Wspólny wniosek stron o przeprowadzenie postępowania mediacyjnego może również zawierać:
a/ wskazanie miejsca i języka postępowania mediacyjnego
b/ wskazanie mediatora wyznaczonego przez strony
c/ wniosek o wyznaczenie mediatora przez Pełnomocnika Kancelarii
4. Postanowienia ustępów 2 i 3 II punktu niniejszego Regulaminu stosuje się również odpowiednio do wniosku składanego tylko przez jedną ze stron.
5. Wraz z wnioskiem składanym przez jedną ze stron powinien zostać złożony jego odpis dla drugiej strony.
6. Dopuszcza się, że wspólny wniosek stron w rozumieniu ustępu 2 punktu II niniejszego Regulaminu mogą stanowić dwa odrębne pisma, o ile zawierają dane określone w tym ustępie.